II.
ΑΝΑΘΕΣΗ

Μου ζητήθηκε να εκφράσω τη γνώμη μου, ως ειδικός, πάνω σε δύο γενικά ερωτήματα: (1) Είναι «θρησκεία» με όλες τις έννοιες της λέξης η Σαηεντολογία; και (2) Είναι οι Εκκλησίες της Σαηεντολογίας «χώροι λατρείας», με ό,τι σημαίνει αυτό; Καταλαβαίνω ότι τα θέματα αυτά προκύπτουν στο πλαίσιο διοικητικών διαδικασιών, για να διαπιστωθεί αν οι Εκκλησίες της Σαηεντολογίας πληρούν τις προϋποθέσεις για απαλλαγή από τον φόρο ακίνητης περιουσίας ως «χώροι λατρείας». Προσεγγίζω αυτές τις ερωτήσεις όχι ως ειδικός ή γνώστης στα νομικά ζητήματα αλλά με την ιδιότητά μου ως φιλόσοφος της θρησκείας και του πολιτισμού, με εξειδικευμένη γνώση σχετικά με τις θρησκείες της σύγχρονης εποχής, συμπεριλαμβανομένης και της Σαηεντολογίας.

...η Σαηεντολογία είναι μια λατρευτική κοινότητα με κάθε έννοια της λέξης, γιατί το αντικείμενο λατρείας της είναι και απόλυτο και υπερβατικό, οι μορφές της λατρείας της είναι και πνευματικές και εκπαιδευτικές και οι εκδηλώσεις λατρείας και ιδιωτικές και δημόσιες.

Αναμένοντας την πλήρη ανάλυση που ακολουθεί, είμαι πεπεισμένος λόγω της επαγγελματικής μου κατάρτισης και της επιστημονικής μου έρευνας, ότι η Σαηεντολογία είναι ένας θρησκευτικός οργανισμός από όλες τις απόψεις αυτού του όρου, επειδή ανταποκρίνεται στον επιστημονικό ορισμό οποιασδήποτε θρησκευτικής παράδοσης, επειδή επιδιώκει τους στόχους οποιασδήποτε θρησκευτικής αναζήτησης, και επειδή παρουσιάζει τις διαστάσεις οποιασδήποτε θρησκευτικής κοινότητας. Είμαι επίσης πεπεισμένος ότι η Σαηεντολογία είναι μια λατρευτική κοινότητα με κάθε έννοια της λέξης, γιατί το αντικείμενο λατρείας της είναι και απόλυτο και υπερβατικό, οι μορφές της λατρείας της είναι και πνευματικές και εκπαιδευτικές και οι εκδηλώσεις λατρείας και ιδιωτικές και δημόσιες.

III. Ανάλυση της Σαηεντολογίας ως Θρησκευτικός Οργανισμός
ΚΑΝΤΕ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΒΙΒΛΟΥ