Πώς να Παραμείνεις Υγιής | Κέντρο Πληροφόρησης για την Πρόληψη

II. Η Πλευρα του Θεου στην Πιστη της Σαηεντολογιας

Η πλευρά του Θεού στις πεποιθήσεις της Σαηεντολογίας δε φαίνεται να κατέχει δεσπόζουσα θέση, όπως στον Χριστιανισμό, τον Ιουδαϊσμό και το Ισλάμ, αλλά είναι σαφώς παρούσα. Στο βιβλίο Η Θρησκεία της Σαηεντολογίας, το κεφάλαιο για τη Θεωρία και την Πρακτική ορίζει ως αποστολή της «να βοηθήσει το άτομο να αποκτήσει επίγνωση του εαυτού του ως αθάνατο ον και να βοηθήσει τον εαυτό του να επιτύχει και να αποκτήσει τις βασικές αλήθειες σχετικά με τον εαυτό του, τη σχέση του με τους άλλους ... και το Υπέρτατο Ον». Εδώ και στο έντυπο των Συνηθισμένων Υπηρεσιών αναφέρεται ότι «θέλουμε να εξαλείψουμε την αμαρτία, έτσι ώστε να μπορεί κανείς να είναι αρκετά καλός ώστε να αναγνωρίσει τον Θεό» και ότι «ο Άνθρωπος είναι η καλύτερη απόδειξη ότι ο Θεός είναι ο Θεός που βρίσκει μέσα στον εαυτό του». Ομολογουμένως η διδασκαλία για τον Θεό μέσα μας, καθώς και η μετενσάρκωση, συνδέουν τη Σαηεντολογία με Ανατολικές και Ινδικές μορφές της θρησκευτικής σκέψης. Έτσι, δηλώνεται ο στόχος της «ατομικής σωτηρίας σε αρμονία με τις άλλες μορφές ζωής, με το φυσικό σύμπαν, και, σε τελική ανάλυση, με το Υπέρτατο Ον. Σε αυτή την Ανατολική παράδοση είναι που βρίσκουμε το υπόβαθρο της Σαηεντολογίας».

Ο Θεός περιγράφεται ως το Όγδοο Δυναμικό, το υψηλότερο επίπεδο της πραγματικότητας που αποκτά κανείς, όταν το Έβδομο Δυναμικό, το πνευματικό σύμπαν, προσεγγίζεται «στην ολότητά του». Ο Θεός και το πνευματικό σύμπαν «καταγράφονται επίσης ως θήτα σύμπαν» και το θήτα ή ο θήταν περιγράφεται ως «πνεύμα» και ως «το ίδιο το άτομο».

Ο Θεός περιγράφεται ως το Όγδοο Δυναμικό, το υψηλότερο επίπεδο της πραγματικότητας που αποκτά κανείς, όταν το Έβδομο Δυναμικό, το πνευματικό σύμπαν, προσεγγίζεται «στην ολότητά του». Ο Θεός και το πνευματικό σύμπαν «καταγράφονται επίσης ως θήτα σύμπαν» και το θήτα ή ο θήταν περιγράφεται ως «πνεύμα» και ως «το ίδιο το άτομο». Υπάρχει μια συνεχής επιμονή για τον άνθρωπο ως πνευματική οντότητα και απόρριψη της υλιστικής εξήγησης της προέλευσής του. Ο Άνθρωπος είναι αθάνατος, έχει ζήσει αμέτρητες ζωές και μπορεί να ανέβει στον Θεό. Αυτό είναι ομολογουμένως παρόμοιο με κάποιες ινδικές θρησκευτικές πεποιθήσεις και αποτελεί σημαντικό στοιχείο στην αξίωση της Σαηεντολογίας να είναι θρησκεία.

III. Οι Τελετές και το Νόημά Τους
ΚΑΝΤΕ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΒΙΒΛΟΥ