I.
ΠΡΟΣΟΝΤΑ

Αυτή τη στιγμή εργάζομαι ως Βοηθός Καθηγητής στις Θρησκευτικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, στο Σαιντ Λούις του Μιζούρι, όπου παραδίδω τα εξής μαθήματα: «Ο Χριστιανισμός στον Σύγχρονο Κόσμο», «Νέα Θρησκευτικά Κινήματα στην Αμερική», «Η Θρησκευτική Εμπειρία στη Βόρεια Αμερική» και «Εισαγωγή στις Παγκόσμιες Θρησκείες». Επιπλέον, δουλεύω ανεξάρτητα ως συγγραφέας, επιμελητής κειμένων, ομιλητής και σύμβουλος στα πεδία της θεολογίας και της θρησκείας. Είμαι επίσημο μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας της Θρησκείας. Το βιογραφικό μου σημείωμα περιλαμβάνεται στο δοκίμιο αυτό.

Πήρα πτυχίο στη Φιλοσοφία το 1962 από το Πανεπιστήμιο Κουίνσι, στο Κουίνσι του Ιλινόι· έλαβα το μεταπτυχιακό μου στη Θεολογία με άριστα το 1966 από τη Σχολή Θεολογίας του Χάρβαρντ, στο Κέμπριτζ της Μασαχουσέτης, και το διδακτορικό μου στις Ειδικές Θρησκευτικές Σπουδές το 1981 από το Κολέγιο του Σαιντ Μάικλ, στη Σχολή Θεολογίας του Τορόντο, στο Τορόντο του Οντάριο. Οι διδακτορικές μου σπουδές περιελάμβαναν μια έρευνα για την ανάπτυξη νέων θρησκευτικών κινημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και στο εξωτερικό μετά τον Β´ Παγκόσμιο πόλεμο, σε σχέση με τα συστήματα πίστης που υπήρχαν, τον τρόπο ζωής, την ηγεσία, τα κίνητρα και την ειλικρίνεια, τις υλικές καταστάσεις της ύπαρξης και τη χρήση θρησκευτικής ορολογίας. Ως μέρος των διδακτορικών μου σπουδών μελέτησα επίσης αρχαία αιρετικά κινήματα, όπως την κοινότητα Κουμράν, τον Ορφισμό, τις μυστηριακές θρησκείες και τα μεσαιωνικά θρησκευτικά τάγματα και αιρετικά κινήματα. Ήμουν υπότροφος του Προγράμματος Fulbright στη Φιλοσοφία και τις Αρχαίες Θρησκείες στην Εγγύς Ανατολή στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης κατά τα έτη 1966-1967 και Μέλος της Εθνικής Άμυνας των Ξένων Γλωσσών (Τίτλος VI) στις Σημιτικές Γλώσσες στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνιας κατά τα έτη 1968-1969.

Επιπρόσθετα από την ακαδημαϊκή μου εκπαίδευση στις θρησκευτικές σπουδές, συμμετείχα με εντατικό τρόπο ο ίδιος προσωπικά στη θρησκευτική ζωή ως μοναχός στο Τάγμα των Μινοριτών Αδελφών, το οποίο είναι ευρέως γνωστό με το όνομα Φραγκισκανοί. Μπήκα στην Προπαρασκευαστική Ιερατική Σχολή όταν ήμουν 12½ ετών. Στην ηλικία των 18 φόρεσα τα ράσα και ξεκίνησα την περίοδο μαθητείας ως μοναχός για έναν χρόνο προσευχής, διαλογισμού και σιωπής. Στην ηλικία των 19, το 1958, έδωσα τους πρώτους μου προσωρινούς όρκους για πενία, αγνότητα και υπακοή. Από το 1958 έως το 1962 σπούδασα φιλοσοφία και ανθρωπιστικές επιστήμες. Το 1962 έδωσα τελικούς, ιερούς όρκους για πενία, αγνότητα και υπακοή, μετά από τους οποίους άρχισα την επίσημη μελέτη μου στη θεολογία, συμπεριλαμβανομένων των χριστιανικών γραφών, της συστηματικής θεολογίας, της ηθικής, του εκκλησιαστικού δικαίου, της ιστορίας και αρχαιολογίας της εκκλησίας κ.λπ. Ο όρκος για πενία σήμαινε ότι δε μου ανήκε απολύτως τίποτα, ούτε καν τα ρούχα που φορούσα. Διέμεινα σε τρία διαφορετικά μοναστήρια στο Ιλινόι και στο Οχάιο και επισκέφθηκα πολλά άλλα σε όλες τις Μεσοδυτικές Πολιτείες. Το 1964 αποφάσισα να φύγω από το μοναστήρι. Ακολούθησα όλες τις εκκλησιαστικές διαδικασίες για μια νόμιμη αποχώρηση και έλαβα απαλλαγή από τους όρκους μου κατευθείαν από τον Πάπα Παύλο Στ′ το 1965. Παραμένω ενεργός ρωμαιοκαθολικός. Ως μοναχός, βίωσα ένα είδος περιβάλλοντος θρησκευτικής ζωής πολύ παρόμοιο με αυτό που ισχύει για τα μέλη της Θαλάσσιας Οργάνωσης όσον αφορά τη μελέτη, την πειθαρχία και την αφοσίωση.

Πριν από την τωρινή θέση μου στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον δίδαξα στο Πανεπιστήμιο του Σαιντ Λούις, στο Σαιντ Λούις του Μιζούρι, όπου ήμουν Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος για τη Θρησκεία και την Εκπαίδευση και έδωσα διαλέξεις για την «Αμερικανική Θρησκευτική Εμπειρία» κατά τα έτη 1977-1979· στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο, στο Οντάριο, όπου ήμουν Επίκουρος Καθηγητής στη Συγκριτική Θρησκειολογία κατά τα έτη 1976-1977· στο Κολέγιο του Σαιντ Τζον, στη Σάντα Φε του Νέου Μεξικού, όπου ήμουν Επίκουρος Καθηγητής στο Πρόγραμμα Σπουδαίων Βιβλίων από το 1970 έως το 1975· στο Κολέγιο Λασάλ, στη Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνιας, όπου ήμουν Λέκτορας στις Βιβλικές Σπουδές και την Ανθρωπολογία της Θρησκείας κατά τα έτη 1969-1973 (για τη θερινή περίοδο)· στο Κολέγιο της Βοστώνης, στο Τσέστνατ Χιλ της Μασαχουσέτης, όπου ήμουν Λέκτορας στις Βιβλικές Σπουδές κατά τα έτη 1967-1968, και στο Κολέγιο του Νιούτον «Η Ιερή Καρδιά», στο Νιούτον της Μασαχουσέτης, όπου ήμουν Λέκτορας στις Βιβλικές Σπουδές.

Από το 1968 έχω γράψει και έχω δώσει διαλέξεις σχετικά με αναδυόμενα θρησκευτικά κινήματα στη Βόρεια Αμερική και αλλού κατά τη διάρκεια του 19ου και του 20ού αιώνα, συμπεριλαμβανομένης της Μεγάλης Αφύπνισης, του Σεϊκεριανισμού, του Μορμονισμού, του Αντβεντισμού της Εβδόμης Ημέρας, των Μαρτύρων του Ιεχωβά, της Νέας Αρμονίας, της Κοινότητας Ονέιντα, της Φάρμας του Μπρουκ, της Εκκλησίας της Ενοποίησης, του κινήματος Χάρε Κρίσνα και της Εκκλησίας της Σαηεντολογίας. Έδινα συχνά διαλέξεις σχετικά με το θέμα των νέων θρησκειών σε κολέγια, πανεπιστήμια και επαγγελματικά συνέδρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Ευρώπη, την Ιαπωνία και τη Δημοκρατία της Κίνας. Έχω επίσης δώσει κατάθεση ως μάρτυρας στο Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών, στο Νομοθετικό Σώμα της Νέας Υόρκης και του Οχάιο στο Ιλινόι, και σε Νομοθετικά Σώματα του Κάνσας σχετικά με διάφορες πλευρές των παραδοσιακών θρησκειών και των σημερινών νέων θρησκειών για τις οποίες έχω μακροχρόνια γνώση εξ ιδίας πείρας. Έχω καταθέσει απόψεις και μαρτυρίες σε διάφορους δικαστικούς χώρους και δικαστικές υποθέσεις σχετικά με την Ένωση του Αγίου Πνεύματος για την Ενοποίηση του Χριστιανισμού (Εκκλησία της Ενοποίησης), την Εκκλησία της Σαηεντολογίας, τους Ινδουιστές Βαϊσναβίτες (Χάρε Κρίσνα), τους Γουίκα, τους Μπρούντερχοφ, τη Χριστιανική Πολιτοφυλακή, τους Αναβαπτιστές Άμις, τους Χριστιανούς Προχιλιετηριστές, τους Ρασταφαριανιστές και άλλους.

Έχω μελετήσει την Εκκλησία της Σαηεντολογίας σε βάθος από το 1976, συμπεριλαμβανομένου του τεράστιου συνόλου της από γραφές. Μέσα από επισκέψεις σε Εκκλησίες της Σαηεντολογίας και σε κέντρα στο Λος Άντζελες, στο Γκίλμαν Χοτ Σπρινγκς της Καλιφόρνια, στο Κληαργουότερ της Φλόριντα, στο Σαιντ Λούις, στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, στο Τορόντο και στο Παρίσι έχω εξοικειωθεί με τον καθημερινό τρόπο λειτουργίας της θρησκείας. Έχω διεξαγάγει πολλές συνεντεύξεις σε διάφορα μέλη της Εκκλησίας της Σαηεντολογίας και έχω παρατηρήσει Σαηεντολόγους να ασχολούνται με τις βασικές θρησκευτικές πρακτικές του θρησκεύματος. Είμαι επίσης εξοικειωμένος με τα περισσότερα από τα υπάρχοντα κείμενα που έχουν γραφτεί σχετικά με τη Σαηεντολογία, τα οποία κυμαίνονται από έργα αντικειμενικής πραγματείας μέχρι περιγραφές δημοσιογράφων και σχόλια υποστηρικτών, τόσο θετικά όσο και αρνητικά. Με βάση αυτή την περιεκτική μελέτη και υπό το φως του ακαδημαϊκού μου υπόβαθρου και της συνεχιζόμενης επαγγελματικής μου εμπειρίας, έχω σχηματίσει τη γνώμη που διατυπώνεται κατωτέρω.

Στ. Το Ηλεκτρόμετρο
ΚΑΝΤΕ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΒΙΒΛΟΥ