VII. ΕΙΝΑΙ Η ΣΑΗΕΝΤΟΛΟΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ;

Κατά τη δική μου άποψη ως θεόλογος και φιλόσοφος και έχοντας μελετήσει τη θρησκεία της Σαηεντολογίας στα κείμενα και στις πρακτικές της, μπορώ να διαβεβαιώσω ότι η Σαηεντολογία είναι θρησκεία, με την πιο πλήρη έννοια.

Αυτό που συναντούμε, εξετάζοντας τα πιστεύω και τις πρακτικές της θρησκείας της Σαηεντολογίας, είναι η κοινότητα ατόμων που είναι συντονισμένη με έναν σύνθετο κορμό πίστεων στην αναζήτησή τους για το άπειρο, το ιερό και σε μια προσπάθεια να τοποθετήσουν τον άνθρωπο στη σωστή του σχέση με το θεϊκό.

Δεν μπορεί κανείς να αντιληφθεί οποιαδήποτε θρησκεία χωρίς αυτόν τον παράγοντα ο οποίος περιλαμβάνει συγκεκριμένη συμπεριφορά προς την πνευματική πραγματικότητα. Η Σαηεντολογία φαίνεται να περιστρέφεται ιδιαίτερα γύρω από το θέμα της επιβίωσης και της σωτηρίας, ιδέες που εκφράζονται ξεκάθαρα από τον Ξαβιέ Ζουμπίρι (Xavier Zubiri) ως έμφυτες αρχές σε κάθε θρησκευτική εμπειρία. Η σχέση ή όχι με έναν Θεό δεν αλλάζει με κανέναν τρόπο την πραγματικότητα αυτής της εμπειρίας. Δεν είναι αυτή η περίπτωση της Σαηεντολογίας, γιατί οι Σαηεντολόγοι επιβεβαιώνουν την αναζήτησή τους για τον Θεό και το άπειρο στο Όγδοο Δυναμικό τους, αν και δεν τον δοξάζουν. Στην πραγματικότητα, μια από τις κατηγορίες που χωρίζει σε μεγάλο βαθμό το Ισλάμ από τον Καθολικισμό είναι ότι οι τελευταίοι, έτσι λένε οι Μουσουλμάνοι, αφήνουν τους εαυτούς τους να παρασύρονται από την ειδωλολατρία μετά τις συνεχείς μεταρρυθμίσεις τους.

Οι ρίζες της Σαηεντολογίας (ο Βουδισμός και οι Βέδες) επισημαίνουν ήδη ότι μπορεί να γνωρίσει και να αγαπήσει κανείς τον Θεό μόνο μέσω της πλήρους γνώσης.

Μια και η θρησκεία είναι μια παγκόσμια παρόρμηση, όπως ισχυρίζονται οι οικουμενιστές, δε θα πρέπει να ξεχνάει κανείς ότι ο ίδιος ο Καθολικισμός έπρεπε να περάσει από μια μακρά φάση σχηματισμού και από μια ιστορία συνεχών κρίσεων και μεταρρυθμίσεων, μέχρι να υιοθετήσει την «τελική μορφή» με την οποία τον ξέρουμε σήμερα. Το Ισλάμ, ο Ιουδαϊσμός και ο Βουδισμός πέρασαν από παρόμοια στάδια και μέσω μιας πολύ περισσότερο μακρόχρονης περιόδου, απ’ ό,τι τα λίγα χρόνια στα οποία οργανώθηκε η Εκκλησία της Σαηεντολογίας σε μια πλήρως ολοκληρωμένη μορφή και άποψη.

Το Ισλάμ, ο Ιουδαϊσμός και ο Βουδισμός πέρασαν από παρόμοια στάδια και μέσω μιας πολύ περισσότερο μακρόχρονης περιόδου, απ’ ό,τι τα λίγα χρόνια στα οποία οργανώθηκε η Εκκλησία της Σαηεντολογίας σε μια πλήρως ολοκληρωμένη μορφή και άποψη.

Η ξεκάθαρη αντιπαράθεση της Σαηεντολογίας με τα «επιστημονικά» δόγματα της ψυχολογίας και της ψυχιατρικής, τα οποία αρνούνται την καλοσύνη του ανθρώπου, όπως διαβεβαιώνει η Σαηεντολογία, απελευθερώνει αυτή τη θρησκεία ακόμα περισσότερο απ’ οποιαδήποτε σύγχυση. Η Σαηεντολογία δίνει αξία μόνο στην πνευματική οντότητα του ανθρώπου, την έμφυτη καλοσύνη του, την αθανασία του και την αναζήτηση για το άπειρο ως τελικό στόχο. Η καινοτομία εδώ είναι ότι ο ιδρυτής της ανέπτυξε τη θρησκεία της Σαηεντολογίας ως έναν κορμό γνώσης και πρακτικών που κατευθύνουν τον άνθρωπο προς αυτούς τους στόχους. Είναι εύκολο να συγχέει κανείς αυτή την προσπάθεια με «θεραπεία» ή «ψυχοθεραπεία» λόγω της επιφανειακότητας των φτωχά διατυπωμένων απόψεων.

Μόνο μια ολοκληρωμένη και γνήσια θρησκεία θα μπορούσε να διαβεβαιώσει και να διατηρήσει τέτοιες θεωρήσεις, ενώ θα δημιουργούσε έναν κορμό πίστεων, δογμάτων, πρακτικών, τελετουργιών, δομής και αντικειμένων που κατευθύνονται προς τη σωτηρία του πνεύματος. Αυτό δεν αποτελεί παρά μόνο μέρος μιας θρησκείας και η Σαηεντολογία είναι μια θρησκεία.

Χωρίς να μπω σε διοικητικές, νομικές ή φορολογικές μελέτες, επιβεβαιώνω ξανά ότι η Σαηεντολογία εκπληρώνει πλήρως τις αξιώσεις που μπορεί να ζητηθούν απ’ οποιαδήποτε θρησκεία.

Η Σαηεντολογία ανταποκρίνεται στην πραγματική της θρησκευτική φύση και δεν επιδιώκει κανέναν άλλο στόχο εκτός από αυτόν που έχει να κάνει με την πνευματική φύση του ανθρώπου.

Urbano Alonso Galan

Συγγραφέας
ΚΑΝΤΕ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΒΙΒΛΟΥ