IV. Η ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ Ή ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΤΥΧΗ

Μέρος των πρακτικών οι οποίες περιγράφονται σ’ αυτό το κεφάλαιο έχουν ήδη περιγραφεί στο προηγούμενο κεφάλαιο γ(εκπαίδευση και ώντιτινγκ) και συνεπώς θα επικεντρωθώ περισσότερο σε ό, τι μπορούμε να αντιληφθούμε ως τελετουργίες και τελετές.

Αυτές είναι συγκεντρωμένες στο Βιβλίο των τελετών της Εκκλησίας της Σαηεντολογίας. Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος ο ιδρυτής τοποθετεί τη Σαηεντολογία στην παράδοση των ανατολικών θρησκειών, που κληρονόμησαν τον Βουδισμό και τις Βέδες, αυτή έχει ωστόσο τελετουργίες οι οποίες θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό κάποιες από τις δυτικές θρησκείες. Αυτή είναι η περίπτωση με τις Λειτουργίες της Κυριακής και τις Γαμήλιες Λειτουργίες.

Αλλά λόγω της παράδοσής της έχει στην κατοχή της διάφορες και πολύ προσωπικές τελετές οι οποίες, αν και θυμίζουν την Ιουδαϊκή - Χριστιανική παράδοση, καταλήγουν στο να είναι πολύ στενά συνδεδεμένες με τον κορμό των πίστεων της Σαηεντολογίας. Αναφέρομαι στην Τελετή της Ονοματοδοσίας, την Τελετή Αναγνώρισης και Ονοματοδοσίας και την Τελετή της Κηδείας. Σύμφωνα με την πίστη της αθανασίας του θήταν, οι Σαηεντολόγοι πραγματοποιούν αυτές τις τελετές για να δώσουν ένα όνομα στο νέο σώμα του όντος που έφτασε, να καλωσορίσουν το ον στο νέο του σώμα και τη νέα του οικογένεια ή να αποχαιρετήσουν το ον που έχει εγκαταλείψει το σώμα του για να βρει ένα νέο και να προσπαθήσουν να το βοηθήσουν να προσανατολιστεί στη νέα κατάσταση στην οποία βρίσκει τον εαυτό του.

Όλες αυτές οι τελετές γίνονται κάτω από την επίβλεψη ενός χειροτονημένου λειτουργού, ή από τον εφημέριο της Εκκλησίας, και τα μέλη της κοινωνίας των Σαηεντολόγων συμμετέχουν ενεργά σ’ αυτές σε κανονική βάση.

V. Η Οργανωτική Πτυχή
ΚΑΝΤΕ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΒΙΒΛΟΥ