III.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

Σχετικά με τις θρησκευτικές πρακτικές, η Σαηεντολογία κατέχει τα τυπικά τελετουργικά πρότυπα που βρίσκονται σε όλες τις θρησκείες του κόσμου, δηλαδή τη μύηση ή βάπτιση (που καλείται «ονοματοδοσία» από τους Σαηεντολόγους), τον γάμο, τις κηδείες κ.λπ. Πάντως, μια κεντρική θρησκευτική πρακτική που είναι μοναδική στη Σαηεντολογία είναι το ώντιτινγκ, το οποίο μπορεί να συγκριθεί με τα προοδευτικά επίπεδα στοχασμού ανάμεσα στους ρωμαιοκαθολικούς, βουδιστές και ινδουιστές βεδαντιστές. Συνακόλουθη με το ώντιτινγκ στη Σαηεντολογία είναι η εκπαίδευση, την οποία θα αναφέρω σε μεγαλύτερη έκταση στην παράγραφο ΙΙΙ (β).

(α) Το ώντιτινγκ είναι ένας εκπαιδευτικός θρησκευτικός τύπος διαδικασίας μέσω του οποίου οι πνευματικοί οδηγοί (εκπαιδευμένοι ιερείς της Σαηεντολογίας) καθοδηγούν τους πιστούς μέσω των σταδίων της πνευματικής διαφώτισης. Οι Σαηεντολόγοι πιστεύουν ότι διαβαίνοντας ενεργά μέσω αυτής της κλιμακωτής διαδικασίας του ώντιτινγκ, βοηθούν στην απελευθέρωση της ψυχής, ή του «θήταν» από τα μπλεγμένα του βάσανα ή «έγγραμμα». Τα στάδια του ώντιτινγκ καλούνται «βαθμίδες» ή «επίπεδα» και αυτά φαίνονται στο «Γράφημα, Ταξινόμησης, Διαβάθμισης και Επίγνωσης» της Σαηεντολογίας. Αυτό το γράφημα απεικονίζει μεταφορικά το άνοιγμα μεταξύ του χαμηλότερου και του υψηλότερου επιπέδου πνευματικής υπόστασης. Οι Σαηεντολόγοι ονομάζουν το γράφημα «Η Γέφυρα προς την Πλήρη Ελευθερία» ή, απλά, «Η Γέφυρα». Η Γέφυρα περιγράφει λεπτομερώς την πνευματική ακολουθία, που κλιμακώνεται από την αρνητική «ανυπαρξία», μέσω των ενδιάμεσων επιπέδων «επικοινωνία», «διαφώτιση», «ικανότητα», και τελικά στο «Κλήαρινγκ», «πηγή» και στο τέλος «δύναμη και στα 8 δυναμικά». Το μεγαλύτερο μέρος της θρησκευτικής πρακτικής της Σαηεντολογίας είναι αφιερωμένο στο ώντιτινγκ και στα εκπαιδευτικά μαθήματα για διαφώτιση και στην εκπαίδευση των ώντιτορ, οι οποίοι είναι οι πνευματικοί σύμβουλοι της Εκκλησίας. Αυτά τα διαβαθμισμένα στάδια είναι αξιοσημείωτα όμοια με τα στάδια και επίπεδα της θρησκευτικής και πνευματικής διαφώτισης στις διάσημες χριστιανικές πραγματείες Ταξίδι του Νου μέσα στον Θεό, από τον φραγκισκανό θεολόγο του μεσαίωνα, Άγιο Μποναβεντούρε, και τις Πνευματικές Ασκήσεις από τον Άγιο Ιγνάτιο Λογιόλα, ιδρυτή των Ιησουϊτών. Ο πνευματικός στόχος του ώντιτινγκ είναι πρώτα να γίνει κανείς «Κλήαρ» από επιβλαβή «έγγραμμα» και μετά να γίνει ένας πλήρως «Λειτουργικός Θήταν» (ΟΤ) έτσι ώστε να είναι κανείς «σε θέση αιτίας» επί της «ζωής, σκέψης, ύλης, ενέργειας, χώρου και χρόνου». Αν και δεν είναι αντίθετοι με τη συμβουλευτική ιατρών για φυσικές ασθένειες, οι Σαηεντολόγοι είναι σταθερά ενάντιοι στη χρήση ψυχοτρόπων φαρμάκων τα οποία πιστεύουν ότι εμποδίζουν παρά βοηθούν την επίτευξη της διανοητικής και πνευματικής θεραπείας της ψυχής.

(β) Η άλλη κεντρική θρησκευτική πρακτική της Σαηεντολογίας είναι η εκπαίδευση, η οποία περιλαμβάνει την εντατική μελέτη των γραφών της Εκκλησίας. Παρόλο που μία σημαντική όψη της εκπαίδευσης είναι η εκπαίδευση των ώντιτορ προσωπικά, ώστε να είναι ικανοί να τελέσουν το ώντιτινγκ στους ενορίτες, η εκπαίδευση του ώντιτορ έχει ένα εξίσου σημαντικό προσωπικό, πνευματικό συστατικό επίσης. Όπως αναφέραμε πριν, το πνευματικό στοιχείο είναι σύμφωνο με την έμφαση της Σαηεντολογίας και των Ανατολικών θρησκειών στη στοχαστική και καθοδηγητική λατρεία παρά στην πανηγυρική λατρεία η οποία επικρατεί στις περισσότερες θρησκείες της Δύσης. Το δόγμα της Σαηεντολογίας δηλώνει ότι η εκπαίδευση παρέχει πλήρως το μισό πνευματικό όφελος απ’ αυτό που λαμβάνουν οι ενορίτες ανεβαίνοντας τη Γέφυρα.

IV. Εκκλησιαστική Κοινότητα
ΚΑΝΤΕ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΒΙΒΛΟΥ