ΕΙΣΑΓΩΓН

Η λέξη Σαηεντολογία αποτελείται από τη λατινική λέξη scio, που σημαίνει γνωρίζω με την πληρέστερη έννοια της λέξης, και την ελληνική λέξη λόγος, που σημαίνει μελέτη της γνώσης ή η ίδια η γνώση. Κυριολεκτικά, η λέξη Σαηεντολογία σημαίνει να γνωρίζεις πώς να γνωρίζεις. Η Σαηεντολογία δίνει μεγάλη προσοχή στο να γνωρίζει κάποιος και έχει ως σκοπό να βοηθήσει τον άνθρωπο να γνωρίζει με την πιο αληθινή έννοια της γνώσης.

Για το Ισλάμ «η γνώση είναι ο υψηλότερος σκοπός». Η ισλαμική προφητεία σέβεται τη γνώση. Ένα από τα χάντιθ (ένα συλλογικό σώμα παραδόσεων που έχουν σχέση με τον Μωάμεθ και τους συντρόφους του) αναφέρει το εξής: «Είμαι η Πόλη της Γνώσης και ο Αλί είναι η Πύλη προς τη γνώση». Ένα άλλο χάντιθ αναφέρει το εξής: «Πήγαινε στην Κίνα για να βρεις τη γνώση!». Εκείνη την εποχή η Κίνα ήταν ένας τόσο απομακρυσμένος τόπος που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως το τέλος του κόσμου. Ωστόσο, εκεί ήταν το σημείο που θα έπρεπε να πάει κάποιος για να αναζητήσει τη γνώση. Για το Ισλάμ, η αναζήτηση της γνώσης είναι ένα πολύ υψηλό ιδανικό.

Με αυτόν τον τρόπο το Ισλάμ τρέφει βαθύ σεβασμό προς τη γνώση. Ένα άτομο που έχει γνώση αποκαλείται στο Ισλάμ Ουλάμα. Η λέξη «Ουλάμα» προέρχεται από τη λέξη ilm που σημαίνει γνώση. Μπορεί κανείς να δει ότι η Σαηεντολογία και το Ισλάμ στοχεύουν στην ίδια κατεύθυνση και έτσι θα μπορούσαν να έχουν κοινές απόψεις.

Ο συγγραφέας αυτής της μελέτης έχει πάει στη Μέκκα για προσκύνημα και αναγνωρίζεται ως ηγέτης στον ισλαμικό κόσμο. Επιπλέον, ο συγγραφέας μελέτησε επίσης πρόσφατα τη θρησκεία της Σαηεντολογίας και ταξίδεψε στη διεθνή έδρα της, η οποία αναφέρεται ως Μέκκα στη δική της ορολογία, και έμεινε έκπληκτος με μερικές από τις ομοιότητες μεταξύ των δύο θρησκειών.

Εκεί έστρεψε το ενδιαφέρον του στη δυστυχία της Ασίας, αναρωτώμενος για τον λόγο που υπήρχε αυτή η δυστυχία. Από την αρχή τον ενδιέφερε η έρευνα σχετικά με την προέλευση του ανθρώπου, και αυτό ακριβώς έγινε το έργο ζωής του, το οποίο κορυφώθηκε με τη γέννηση της Σαηεντολογίας.

Σύμφωνα με το βίντεο Εισαγωγή στη Σαηεντολογία (το οποίο είναι μια ηχογραφημένη συνέντευξη του Λ. Ρον Χάμπαρντ, ιδρυτή της Σαηεντολογίας, από το 1966), ο Λ. Ρον Χάμπαρντ ταξίδεψε στην Ασία για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα στα χρόνια της εφηβείας του. Εκεί έστρεψε το ενδιαφέρον του στη δυστυχία της Ασίας, αναρωτώμενος για τον λόγο που υπήρχε αυτή η δυστυχία. Από την αρχή τον ενδιέφερε η έρευνα σχετικά με την προέλευση του ανθρώπου, και αυτό ακριβώς έγινε το έργο ζωής του, το οποίο κορυφώθηκε με τη γέννηση της Σαηεντολογίας.

Ο Λ. Ρον Χάμπαρντ είδε για πρώτη φορά ότι, μολονότι ο άνθρωπος ανέπτυξε διαφορετικούς πολιτισμούς, προήλθε από διαφορετικές φυλές και ούτω καθεξής, έπρεπε να υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής ο οποίος, αν βρισκόταν, τότε ο άνθρωπος θα μπορούσε να ανέλθει σε υψηλότερες καταστάσεις. Ο Λ. Ρον Χάμπαρντ ανακάλυψε τον κοινό παρονομαστή, και αυτός είναι η Επιβίωση!

Γιατί η ανακάλυψη της επιβίωσης ήταν τόσο σημαντική; Αν κοιτάξετε τη λέξη επιβιώνω σε ένα λεξικό, θα ανακαλύψετε ότι ορίζεται ως εξής: «εξακολουθώ να ζω, διατηρούμαι στη ζωή, ακόμη και αφού άλλοι άνθρωποι ή άλλα πράγματα είναι νεκρά». Ωστόσο, αυτό δεν είναι αρκετό για να εξηγήσει πλήρως τον όρο. Αυτό που ανακάλυψε ο Λ. Ρον Χάμπαρντ ήταν ο κοινός παρονομαστής για τον άνθρωπο και αυτό έμελλε να γίνει ένα από τα βασικά στοιχεία της Σαηεντολογίας.

Στο ίδιο βίντεο της συνέντευξης, ο Λ. Ρον Χάμπαρντ απάντησε στην ερώτηση για την επόμενη ζωή, λέγοντας ότι ο άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει ακόμα και μετά τον θάνατο, κι έτσι υπάρχει επόμενη ζωή. Οπότε, ο όρος επιβιώνω δεν αφορά μόνο αυτή τη ζωή, αλλά μάλλον την αιωνιότητα.

Στη Διανοητική και στο Τεχνικό Λεξικό της Σαηεντολογίας η επιβίωση εξηγείται ως εξής: 1. Η επιβίωση είναι μια κατάσταση που υπόκειται σε μη επιβίωση. Όταν κάποιος «επιβιώνει», την ίδια στιγμή παραδέχεται ότι μπορεί να πάψει να επιβιώνει. Διαφορετικά, δε θα αγωνιζόταν ποτέ για να επιβιώσει. 2. Η επιβίωση θα μπορούσε να οριστεί ως η ώθηση για να συνεχίσει να υπάρχει κάποιος διαμέσου του χρόνου, μέσα στον χώρο, ως ύλη και ως ενέργεια. 3. Θεωρούμε πως η επιβίωση είναι η βασική ορμή της ζωής μέσω του χρόνου και του χώρου, της ενέργειας και της ύλης. Η επιβίωση υποδιαιρείται σε οκτώ δυναμικά (ή ωθήσεις προς επιβίωση).

Πώς συγκρίνεται αυτό με το Ισλάμ; «Ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε και ζει ο άνθρωπος» εξηγείται με την αραβική λέξη κιγιάμα. Το Κοράνι δεν είναι απαραίτητα μεταφρασμένο σωστά από τα αραβικά, και αυτή η λέξη δεν έχει μεταφραστεί σωστά στα αγγλικά.

Ο όρος κιγιάμα (ουσιαστικό) προέρχεται από τη λέξη κουόμ ή κουάμα. Η λέξη κουόμ ή κουάμα έχει πολλές διαφορετικές έννοιες, όπως: σηκώνομαι, στέκομαι, κοιτάζω πίσω, επιτίθεμαι, ζω έντιμα, επιστρέφω από τον θάνατο, αντιστρέφω, ανέρχομαι, αναχωρώ, θέτω, αναπαύομαι, ξεκινώ, εφαρμόζω, υποστηρίζω και αναλαμβάνω την ευθύνη. Με αυτούς τους ορισμούς της λέξης κατά νου, ως μια γενικότερη έννοια, η σημασία των λέξεων κιγιάμα στο Κοράνι και επιβίωση στη Σαηεντολογία θα μπορούσαν κάλλιστα να δηλώνουν το ίδιο πράγμα.

Ούτε η φιλοσοφία θα εξέφραζε οποιαδήποτε διαφωνία με το γεγονός ότι ο άνθρωπος προσπαθεί να επιβιώσει και ότι ο άνθρωπος κάνει ό,τι καλύτερο για να επιβιώσει στο σύμπαν γύρω του.

I. Το Ισλάμ Καλύπτει Όλες τις Θρησκείες· η Σαηεντολογία ως η Θρησκεία Όλων των Θρησκειών
ΚΑΝΤΕ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΒΙΒΛΟΥ