Προκειμένου να κατανοήσει κάποιος ότι οι θρησκείες του Ισλάμ και της Σαηεντολογίας είναι συμβατές μεταξύ τους αλλά και σε συμφωνία, βοηθάει το να γνωρίζει την
Ενώ το Κοράνι ενθαρρύνει τους μουσουλμάνους να αποδεχθούν ότι οι προηγούμενες προφητείες και γνώσεις αποτελούν, στην πραγματικότητα, ένα τμήμα της ισλαμικής σκέψης και έναν τόπο για τη μελέτη του Ισλάμ, το ίδιο κάνει και η Σαηεντολογία σε κάποιο βαθμό. Ομοίως, ο Λ. Ρον Χάμπαρντ γράφει: «Τα φαινόμενα της Σαηεντολογίας όντως ανακαλύπτονται και τα μοιράζονται από κοινού όλοι οι άνθρωποι και όλες οι μορφές ζωής». Επίσης, δήλωσε τα εξής όταν περιέγραφε τους στόχους της Σαηεντολογίας: «Σ’ αυτή την επιτυχία συντέλεσαν οι συνδυασμένες αλήθειες πενήντα χιλιάδων ετών ανθρώπινης σκέψης, αποσταγμένες και διευρυμένες με νέες ανακαλύψεις γύρω από τον Άνθρωπο». Είναι φανερό ότι τόσο οι διδασκαλίες της Σαηεντολογίας όσο και οι διδασκαλίες του Ισλάμ έχουν την κατανόηση ότι οι φιλοσοφίες και οι επιστήμες που αποτελούν τη βάση τους (και οι δύο θρησκείες πράγματι δηλώνουν ότι βασίζονται στη φιλοσοφία και την επιστήμη, καθώς είναι θρησκείες με την πολύ ευρύτερη και πληρέστερη έννοια του όρου και επίσης οι φιλοσοφίες και οι επιστήμες των δύο θρησκειών μπορούν να αποδειχθούν) συμπεριλαμβάνουν όχι μόνο τους δικούς τους οπαδούς, αλλά ισχύουν για κάθε είδους ζωή και την αλληλεπίδρασή της μέσα στο σύμπαν και πέρα από αυτό. Από αυτή την άποψη και οι δύο θρησκείες θεωρείται πως έχουν την κατανόηση ότι αποτελούν μέρος της οικογένειας της ανθρωπότητας και ότι η ανθρωπότητα είναι κάτι που πρέπει να βοηθηθεί μέσω των αντίστοιχων γνώσεων για τη ζωή και το σύμπαν.
Από αυτή την άποψη και οι δύο θρησκείες θεωρείται πως έχουν την κατανόηση ότι αποτελούν μέρος της οικογένειας της ανθρωπότητας και ότι η ανθρωπότητα είναι κάτι που πρέπει να βοηθηθεί μέσω των αντίστοιχων γνώσεων για τη ζωή και το σύμπαν.
Μια θεμελιώδης και πολύ βασική πλευρά τόσο της θρησκείας της Σαηεντολογίας όσο και της θρησκείας του Ισλάμ είναι ότι και οι δύο πιστεύουν πως ο άνθρωπος είναι βασικά καλός. Αυτό είναι πολύ διαφορετικό από τον Χριστιανισμό, που υποθέτει ότι ο άνθρωπος αποτελείται από το προπατορικό αμάρτημα. Με μια τέτοια βασική από κοινού κατανόηση, ο συγγραφέας αυτής της μελέτης θα έμενε έκπληκτος εάν τα μέλη των θρησκειών της Σαηεντολογίας και του Ισλάμ δεν μπορούσαν να αποκτήσουν κατανόηση μεταξύ τους.