Μια Νεα Θρησκεια, που για να τη Μαθει Κανεις Πρεπει να Μελετησει Βιβλια, σε Αναζητηση της Ορθοδοξιας

Η Εκκλησία της Σαηεντολογίας, όπως οι καλά εγκαθιδρυμένες θρησκείες, έχει μια εκτεταμένη βιβλιογραφία με μια ολόκληρη συλλογή από κείμενα, διαλέξεις και φιλμ. Όλα αυτά έχουν να κάνουν με την έρευνα και τις ανακαλύψεις του Λ. Ρον Χάμπαρντ σχετικά με τη φύση του Ανθρώπου και το πνεύμα. Αυτή η συλλογή, που αποτελείται από πολυάριθμα βιβλία και περιλαμβάνει τεράστιο αριθμό από εγκυκλοπαιδικούς τόμους και χιλιάδες ηχογραφημένες διαλέξεις, είναι μια ορατή μαρτυρία ότι η Εκκλησία της Σαηεντολογίας πρέπει να αναγνωριστεί ως θρησκεία που για να τη μάθει κανείς πρέπει να μελετήσει βιβλία. Αυτή η τάση συμπίπτει με παγκόσμιες θρησκείες όπως ο Ινδουισμός, ο Βουδισμός, ο Κομφουκιανισμός, ο Ταοϊσμός, ο Ιουδαϊσμός, ο Ζωροαστρισμός, ο Χριστιανισμός και ο Ισλαμισμός.

Το τεράστιο σύνολο των κειμένων, των διαλέξεων και των ντοκουμέντων που είχαν γραφτεί, ηχογραφηθεί και παραχθεί από τον Λ. Ρον Χάμπαρντ αποτελεί τη συλλογή των Γραφών της Σαηεντολογίας. Είναι η βάση των προσπαθειών των εν ενεργεία μελών της Εκκλησίας, όσον αφορά τη μελέτη και εργασία, που συχνά κρατά μια ολόκληρη ζωή, προς τους τελικούς στόχους της Διανοητικής και της Σαηεντολογίας, που ονομάζονται καταστάσεις του Κλήαρ και του Λειτουργικού Θήταν.

Τα εγκεκριμένα κείμενα παίζουν ιδιαίτερο ρόλο για τους Σαηεντολόγους στη μετάδοση των γνώσεων και των παραδόσεων που προφανώς θεωρούνται ιερές. Η συνεχής δουλειά σε αυτά τα κείμενα δεν ονομάζεται «θεολογία» αλλά «τεχνολογία», έννοια η οποία έχει πολύ ειδική σημασία στους Σαηεντολογικούς κύκλους. «Πηγή της τεχνολογίας» θεωρείται ο Χάμπαρντ του οποίου το μήνυμα θεωρείται τόσο μοναδικό και μη επιδεχόμενο αλλοίωση, που δεν μπορεί να ερμηνευθεί από κανέναν. Η «πνευματική διαδοχή» είναι σημαντική, αλλά δεν έχει σχέση με άτομα, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες χριστιανικές εκκλησίες, αλλά με τα βιβλία. Στην Εκκλησία της Σαηεντολογίας κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει οποιαδήποτε εξουσία να είναι «αγγελιαφόρος» με προνόμιο να ερμηνεύει, σήμερα ή μετά, το γραπτό ή προφορικό μήνυμα του Χάμπαρντ.

Ένας θρησκευτικός οργανισμός, το Κέντρο Θρησκευτικής Τεχνολογίας (RTC), στο Λος Άντζελες, δημιουργήθηκε γι’ αυτό το 1982 για να κρατήσει «την απόλυτη εκκλησιαστική εξουσία, όσον αφορά τη στάνταρ και ανόθευτη εφαρμογή των θρησκευτικών τεχνολογιών του Λ. Ρον Χάμπαρντ». Είναι ένα όργανο που είναι υπεύθυνο για τη «διασφάλιση της γνησιότητας της θρησκείας και των Γραφών της Σαηεντολογίας». Καθήκον του είναι η προστασία των κειμένων του Χάμπαρντ, όχι η ερμηνεία τους.

Η εγκαθίδρυση του RTC συμβολίζει μια σαφή τάση προς την ορθοδοξία, πράγμα που, κατά τον σχηματισμό οποιασδήποτε θρησκείας, αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό της δεύτερης γενιάς. Για παράδειγμα, κατά τη διαδικασία της οικοδόμησης μιας θρησκείας, για την αποφυγή δογματικών διενέξεων ή για άλλους λόγους, καθίσταται συχνά απαραίτητο να δημιουργηθεί ένας «ιερός κανόνας» για τη θρησκεία, για να διαφοροποιήσει τη δογματική «ουσία» από «τα άλλα» κείμενα, ώστε να προστατευθεί το μήνυμα του εμπνευσμένου ηγέτη και η αγνότητα του δόγματος έναντι των αιρετικών και διχαστικών προσπαθειών.

Μια άλλη σημαντική διαδικασία που έχει σχέση με αυτό είναι η ιδέα της αυθεντίας της Μητέρας Εκκλησίας. Η Ιδρυτική Εκκλησία της Σαηεντολογίας της Ουάσιγκτον ήταν η αρχική Μητέρα Εκκλησία, έως ότου δοθεί αυτός ο ρόλος στην Εκκλησία της Σαηεντολογίας στην Καλιφόρνια, κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1960. Από την ίδρυση της Εκκλησίας της Σαηεντολογίας Διεθνώς (CSI) το 1981, αυτός ο ρόλος φυσικά έχει δοθεί στο σώμα αυτό που ιδρύθηκε τότε, το οποίο εξυπηρετεί τώρα όλες τις εκκλησίες της Σαηεντολογίας από τα κεντρικά γραφεία του στο Λος Άντζελες.

VI. Ο Τρόπος του Τελετουργικού και ο Τρόπος Ζωής των Σαηεντολόγων
ΚΑΝΤΕ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΒΙΒΛΟΥ